Aan beweging geen gebrek! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu Aan beweging geen gebrek! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu

Aan beweging geen gebrek!

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

12 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallokidoki!

Voordat ik mijn belevenissen weer met jullie ga delen wil ik mama even feliciteren met haar verjaardag! Dus bij deze; mam, *hand* gefeliciteerd, kus-kus-kus en geniet van je dag!
Handelingen worden verzonden; verwacht ontvangst op 18-08-2012.

Zo, aan beweging geen gebrek zullen we maar zeggen. Maandagochtend nadat al het brood was opgehaald, zijn Vivie en ik begonnen met animatie. Het thema Piraten is geopend. Zwaarden en ooglapjes werden van 10.30u-11.30u mooi versierd, door de kinderen maar ook door onszelf, het was te leuk om alleen maar toe te kijken!
Als we alle materialen hebben opgeruimd lopen we door naar de keuken om Jeanne te helpen met de lunch, we eten hier ’s middags warm dus er kan volop gekookt worden. Als we afruimen hebben we even tijd voor onszelf tot 14.00u. Hierna zijn we weer beschikbaar en doen Vivie en ik wat er van ons gevraagd wordt, dit is heel afwisselend. Om 17.00u is het weer tijd om de tafel te dekken en eten we brood als avondeten. Het was even ‘anders’ om ’s middags warm te eten maar gezien de dag-planning is het toch praktisch.

Na het eten gaan Vivie en ik even naar onze caravan om ons gereed te maken voor de avond. Om 18.00u openen we de bar waar ook frietjes en pizza’s worden gebakken tot 20.00u. Vanuit hier gaan we meteen door want om 20.00 start ook de avondanimatie. Vanavond staat er een Jeep Safari op de planning. Mart heeft een landrover waaraan we de aanhanger vast maken die goed is ingericht met matrassen. Alle kinderen achterop en; alle remmen los! Nou, dat niet helemaal want het was toch wel spannend op het piraten-eiland! We reden door het bos rondom de camping. Een kind vond het: “ Super spectaculair, mijn moeder zei dat we gewoon een rondje over de camping zouden rijden”, haha!

Dinsdag hadden we opnieuw een leuke dag voor de boeg. We hebben ’s ochtends spellen gespeeld. Te beginnen met de levende bom een balspel waarbij we als ‘special-effect’ de gieter hebben toegevoegd! Vervolgens speelden we verboden woord wat ook een succes was! We richten ons nu nog op een kleine groep kinderen, allemaal even enthousiast, waar we heel gelukkig van worden!

In de middag gebeurden er verschillende ongelukjes waarvan ik er een graag even met jullie wil delen; Tijdens het verlaten van de caravan stootte ik mijn elleboog aan de hoek van het aanrechtje waardoor ik druk ‘pratend’ mijn weg vervolgde. We hebben een zelf-in-elkaar-geknutselde-vlonder die bestaat uit pallets en een houten plank. De plank ligt nogal wankel en heeft dezelfde werking als die van een wip, heb je er al een beeld bij? Vivie loopt voor me en hoort het gezeur over mijn elleboog netjes aan, waar ik nog altijd druk mee bezig ben. Terwijl ze op het einde van de wippende plank staat, -je raadt het al-, loop ik onoplettend tegen het omhoogslaande stuk hout aan en vlieg door de lucht! Om een lang verhaal kort te maken; val ik lachend op de grond!

’s Avonds hebben we Sport en Spel op het programma staan en we besluiten te gaan volleyballen bij het meertje. De campingsfeer neemt direct toe en na twee potjes met de kinderen te hebben gespeeld, wordt het een wedstrijd tussen de kinderen/ vaders! Wij behoren tot de kinderen, natuurlijk het winnende team! Wat een geweldig uurtje met heerlijke mensen om ons heen. Het is bijna jammer dat Vivie en ik om 21.00u de fanatieke spelers moeten verlaten om dat we naar de lichtjesmarkt in het dorp gaan, die we niet wilden missen. Ook dit was gezellig, niet druk en best klein!
Woensdagochtend was het alweer de derde dag van onze Piratenweek, de tijd lijkt echt heel snel te gaan! ’s Ochtend maken we samen een mooie verrekijker. Na een middag hard in de tuin te hebben gewerkt is het ’s avonds ook nog eens tijd voor de mini-disco. Het leek iets onwennig te beginnen maar al snel liep het los. We hebben in anderhalf uur opnieuw de nodige calorieën verbrand! Het was vergelijkbaar met het uurtje zumba met de familie, wat ik nu dus moet missen. Gelukkig heb ik bij deze een alternatief gevonden. Genoten van de kinderen en het wordt alleen maar leuker allemaal!

ps.
- Joke; de Jeep Defender is inderdaad een gaaf ding!
-de eerst verloren onderbroek in de buurt van de douches is al gesignaleerd.
- Toiletpapier in je bh is een must op de camping!
- Zonet heb ik door het bos in de berg gereden met de tractor; ik kan het!!
- We werken sinds gisteren met WalkyTalky's; het kind in ons komt naar boven!

En nu ga ik echt stoppen want zometeen gaan we hutten bouwen! Yoehoe! Vanavond staat er weer een sport op het programma; ik heb er zin in!

Houd jullie op de hoogte!

X


  • 12 Juli 2012 - 16:11

    Carla Stals:

    Heey Caro/Cora en Vivie
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Maar ook dank je wel dat ik weer mag meegenieten van je (zo prachtig geschreven) verhalen

  • 13 Juli 2012 - 18:17

    Joke En Tante Nelly:

    Wat goed dat er verder niets is mis gegaan met die vlonder,hier heeft Joke niet zoveel geluk gehad,
    Ze heeft haar rechterpink gebroken.
    Het was een gecomplceerde breuk.
    Daarom werd er beslist voor een operatie.
    De spannende details krijg je nog te horen.
    Ze is herstellende en er ook een paar weekjes zoet mee.Hopelijk hebben jullie beter weer dan wij.
    Veel plezier, groetjes, Joke en tante Nelly

  • 15 Juli 2012 - 21:42

    Margreet Zegveld:

    Haay Kaatje,

    Dank voor je felicitatie, en je maakt weer vanalles mee lees ik.... In ieder geval hebben jullie het goed naar jullie zin. Fijn om te lezen. Dikke kus van mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Actief sinds 09 Dec. 2010
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 69376

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Just go!

30 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vive la France!

09 April 2011 - 21 Juni 2011

Destination Indonesia

Landen bezocht: