Qui ne risque rien n'a rien - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu Qui ne risque rien n'a rien - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu

Qui ne risque rien n'a rien

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

03 Juli 2012 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir lieve mensen,

Inmiddels kunnen we wel zeggen dat Vivie en ik gesetteld zijn, het campingleven is begonnen! Hoera!

Nadat we zondagochtend ontbeten hadden, zijn we direct aan de slag gegaan. Pizzadozen vouwen, vriezer indelen, rondje sanitair (controleren en poetsen), stofzuigen/stoffen in het huis en tot slot de eerste mensen mogen helpen in de bar. Gelukkig is het nog niet druk op de camping en kunnen we langzaam leren waar alles staat en hoe alles werkt. Als we ’s avonds gegeten hebben is het werken voorbij en hebben we grotendeels tijd voor onszelf, (voor zolang dat nog kan).

Maandag zijn Vivie en ik een rondje gaan lopen over het terrein zodat we een idee kregen van de grootte van de camping. Eenmaal terug begon het harde werken weer. We hebben het bootje bij het meertje gepoetst en de jeux de boulesbaan klaar gemaakt voor gebruik. Vervolgens konden we ons tuiniertalent in de praktijk gooien! Uren geploeterd; onkruid wieden en mos verwijderen! Gelukkig maakt de zon veel goed! We gaan moe maar voldaan slapen!

Vandaag zijn we begonnen met het verkopen van het brood. Om kwart voor acht komt hier de bakker vers brood afgeven. De gasten bestellen het de dag van tevoren. ’s Ochtends van 08.30u tot 10.00u kunnen ze het dan af komen halen bij Vivie en Cora. Een leuke taak!

Na de broodverkoop zijn Vivie en ik nog even in de tuin gaan werken, blijft een favoriete bezigheid..
Al snel kwam Mart ons halen om de tenten op te gaan zetten. Dit waren niet zomaar tenten, nee echte heuse; De Waard tenten uit Nederland! We deden er per tent een uur over en zijn na de vierde tent gestopt! Morgen nog drie en dan staat alles zo goed als klaar!

Leuke weetjes:
- Mijn naam is veranderd sinds dag 2; voortaan word ik Cora genoemd!
- Vandaag hebben we het zwembad voor het eerst getest: goedgekeurd!
- We hebben een nieuwe vriendin; poesje Blanche; geweldig lief (lees irritant)!
- Morgen gaan we naar de grote markt in St. Pont!
- We hebben heel veel lol met Mart en Jeanne; gelukkig maar!
- Vivie en ik hebben dagelijks de slappe lach!
- We leven hier vlakbij de bron van het Salvetat-water; super gezond!
- Ik heb mijn angst overwonnen en een mot gevangen; mama trots?

Voor nu laat ik het er even bij want morgen gaan we weer vroeg broodjes verzorgen!

Bonne nuit,


X

  • 03 Juli 2012 - 20:21

    Lukie:

    Cora wanneer ga je frikandellen bakken ;-).......

    Veel plezier samen en tot over 2 1/2 week, gezellig!! xx

  • 03 Juli 2012 - 20:55

    Mandy:

    Carootje!
    Klinkt weer goed.
    Je bent een bezig bijtje.
    Succes daar.

    Groetjes Mandy

  • 03 Juli 2012 - 21:26

    Hanneke:

    Haay Coot!
    Soow, al dat harde werken zal een atletisch lichaam creeren!! Zet hem op, X

  • 04 Juli 2012 - 13:06

    Sabine:

    Heeey Caro,

    Wat fijn dat alles goed gaat en je het naar je zin hebt!
    Ik sluit me bij Hanneke aan, hopelijk krijg je echt een atletisch lichaam :D!

    En Cora.. hoe is dat gekomen? Ik ben benieuwd!

    Have fun xxxx

  • 04 Juli 2012 - 13:35

    Mariska:

    Leuk hoor Caat! (of wordt het dan ook Coot :P) Wel hard ploeteren dus! En een chocoladewinkel op afstand.. is voor een Nutella liefhebber zeker een challenge! Geniet ervan! Xx

  • 04 Juli 2012 - 18:27

    Rianne:

    Heb je al post gehad?

    Echt MORA die dieetjes van jou! Enne... de groetjes van Cora's big sister.

    XXX

  • 04 Juli 2012 - 19:33

    Joke:

    Hey Cora,

    Wat gezellig daar. En dat noemen ze vakantiewerk, ha ha.
    Ik ben blij dat je het daar naar je zin hebt.

    Groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Actief sinds 09 Dec. 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 69360

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Just go!

30 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vive la France!

09 April 2011 - 21 Juni 2011

Destination Indonesia

Landen bezocht: