Zaterdag 17-04-2011 - Reisverslag uit Kerandangan, Indonesië van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu Zaterdag 17-04-2011 - Reisverslag uit Kerandangan, Indonesië van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu

Zaterdag 17-04-2011

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

18 April 2011 | Indonesië, Kerandangan

Mijn eerste weekend hier; een mooie afsluiting van Week 1 in Kerandangan!

Zaterdag 16 April 2011.

Lekker uitgeslapen vanochtend. We doen alles op ons gemak, niets moet alles mag. Ik lees wat in mijn boek en loop wat op en neer door de straat. Dat gaat nooit vervelen en ik kom altijd weer iets tegen wat ik nog nooit gezien heb.
s’ Middags was Pa Eba er. Hij heeft mij de zaterdagmiddag van mijn leven bezorgd; tot nu toe! Hij klom in een palmboom van 15 meter hoog en gooide een kokosnoot omlaag. Vervolgens ging hij deze open snijden zodat wij kokosmelk konden proeven. Mindie schudde het sap in een glaasje. Ik ging ervanuit dat ik het niet lustte maar goed als ik ben stond ik er voor open om het te proberen, good job! Ik nam een slok en vond het heerlijk! Alles wat ik in Nederland niet lust, lust ik hier wel!
Ik heb ook zo kokos gegeten, mam jij gelooft je ogen niet! Zelfs dat vond ik lekker!
Ik heb gefilmd hoe Pa Eba zijn kunsten aan ons toonde en zal dit zodra het mogelijk is via de site met jullie delen!
Tegen vijven reed ik met Mo naar de supermarkt om nog wat vlees bij te halen. Thuis had ik namelijk nog wat spaghetti met sauce liggen. Onderweg kwamen we uit bij het traditionele stock-fightening. We mengde ons in de menigte en zochten naar een plekje tussen het publiek. Ik vond het doodeng maar het was echt indrukwekkend. Ook dit heb ik gefilmd!
’s Avonds verwachtten we bezoek van Big Mo, Small Mo en nog een man. We moesten dus snel door naar huis. Het bezoek was er al en Mohammed ging erbij zitten. Ik zocht mijn bezigheden in de keuken. Ik maakte voor iedereen spaghetti klaar en een uur laten riep ik iedereen voor het diner.
Ik kreeg verschillende complimentjes hoewel ik het zelf natuurlijk tegen vond vallen. Toen ze me vroegen wat ik er allemaal in had gedaan zei ik; “ Van alles wat en het geheel met wat kruiden op smaak gebracht”. Haha, leuke zin he? In werkelijkheid kwam alles uit een potje, ssht! Mariska, jij lacht je kapot als je dit leest!
Na het eten maakte ik me snel klaar want ik ging met Mariska naar de house-warming van Marieke en Ellen. Ik maakte me al zorgen dat het heel druk zou zijn en dat er Indonesisch gesproken zou worden en dat ik er dan niets van zou begrijpen. Gelukkig viel het mee, er bleken maar zeven mensen te zijn waarvan er vijf Nederlands waren, haha! Dus ook ik kon deelnemen aan de gesprekken! Het was heel gezellig en om 23.00u rijden we weer lekker terug naar huis.
Het was een leuke dag!
-x-

  • 18 April 2011 - 06:16

    Rianne:

    Je hebt de kookkunsten van je oudste zus ge-orven, haha. Misschien kun je daar iets Indonesisch leren koken. Dan kun je dat hier klaar maken over een maand of 3. X

  • 18 April 2011 - 19:27

    Margreet Zegveld:

    Ha Sjattie,
    Wat fijn als je deel kunt nemen aan de gesprekken, ik kan me voorstellen als je constant 'n andere taal hoort, en je kunt niet meedoen dat je dat een eenzaam gevoel geeft, en zeker jouw jij deelt graag mee in dingen ,maakt niet uit welke, Kun je al enkele indonesische woorden ? En De pa van de kokosnoten is dat een familielid van Mindie of een bekend figuur uit het dorp. ? Vergeet niet zoveel mogelijk foto's te maken. En veel liefs voor allen en speciaal een dikke kus voor jou. Mam

  • 23 April 2011 - 11:23

    Joke:

    Ha Kaatje,
    wat leuk zeg dat je alles bij houdt op je site. Tante Annie tipte me erop.
    en heeft mij jouw site laten zien, en die heb ik vervolgens meteen bij mijn favorieten gezet.
    ik ben trots op jou dat je dit allemaal doet. echt top.
    groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Actief sinds 09 Dec. 2010
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 69366

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Just go!

30 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vive la France!

09 April 2011 - 21 Juni 2011

Destination Indonesia

Landen bezocht: