Ieder einde is een nieuw begin. - Reisverslag uit Kerandangan, Indonesië van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu Ieder einde is een nieuw begin. - Reisverslag uit Kerandangan, Indonesië van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu

Ieder einde is een nieuw begin.

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

19 Juni 2011 | Indonesië, Kerandangan

*****************
17-18-19 Juni 2011

Zo, dit was het dan! Mijn spullen zijn bijna gepakt (under construction), het eten in de koelkast is bijna op en het laatste wasje is gedraaid. Family Assembly was een groot feest, ik heb ervan genoten! Na alle optredens, die me toch nog konden vermaken, nam ik afscheid van iedereen die ik heb leren kennen via Nusa Alam. Ik moest eraan geloven om me even tot beroemdheid te ontpoppen want er kwamen hordes mensen op me af en ze wilden allemaal foto’s. Vaak had ik geen idee wie deze mensen waren maar dat maakt natuurlijk niets uit!

Vrijdagavond hadden we met de meiden afgesproken om bij Coco-beach te eten. Tijdens onze after-diner-dip haalde Eliza haar laptop tevoorschijn en keken we een aflevering van een serie die ze gedownload had. Ik zag een leerling van mijn stage, Alex, het jongetje dat de choco-crunchies aan het maken was bij de foto van het vorige verslag. Later zag ik zijn moeder samen met verschillende collega’s van Nusa Alam. Toch maar even mijn hoofd laten zien en het was leuk ze nog even ‘extra’ gesproken te hebben.

Zaterdag stond ik vroeg op om mijn allerlaatste zonnestraaltjes op de vangen. Dat stond niet op de planning want ik wilde eigenlijk uitslapen. Toen ik om zeven uur klaarwakker was, leek dit me het beste alternatief. Na een aantal uur was ik er klaar mee en besloot ik een laatste bezoekje te brengen aan de art-shop. Met iets meer souvenirtjes dan gepland kwam ik thuis. Ik wilde alvast een poging doen tot ‘inpakken’ maar ver ben ik niet gekomen. Toen ik al mijn aanwinsten een plekje in mijn koffer had gegeven bleek het al bijna vol te zitten.. dus ik moet nog even een oplossing bedenken!

Rond half vijf ga ik met Mariska richting Eliza om nog een tweede aflevering van de o zo leuke serie te bekijken. Als dit erop zit gaan we op zoek naar een kebabtent waar we Marieke, Elle en Wibi zullen meeten. Het tentje dat we in gedachten hadden was spoorloos maar gelukkig wist Eliza wel een alternatief. Het was lekker en al snel konden we door naar de Karaoke-bar waar we mijn afscheid gingen vieren. Twee uur zongen we de longen uit ons lijf, heel leuk, zelfs Anouk had Lombok bereikt! Na afscheid te hebben genomen van de meisjes met wie ik de afgelopen 10 weken alleen maar leuke dingen heb gedaan reden Mariska en ik naar huis.

Zondagochtend om half negen staat mijn laatste avontuur voor de deur (op mijn terugvlucht na); Lombok Dive komt ons ophalen. Samen met Mariska heb ik besloten toch te gaan duiken! Ondanks dat ik het een beetje eng vond, was het een geweldige ervaring! We zagen mega grote zeeschildpadden en natuurlijk heel veel mooie vissen. Tijdens de lunch, tussen de twee duiken door, genoot ik voor het laatst van Gili Trawangan. Om drie uur zaten we op het bootje terug en kon ik me gaan voorbereiden op het afsluiten van deze periode, haha. Ik zal we moeten afkicken hoor!

Vanavond hadden we een diner voor twee en dadelijk kijk ik met Mariska nog een film om het af te leren! Dan zie ik morgenvroeg wel hoe ik het allemaal met mijn koffer en de rest van mijn bagage ga doen. Alles op z’n tijd; als ik om 10.45u maar een taxi gebeld heb want daar moet ik uiterlijk om 11.00u inzitten! HELP!!!

Ik zal laten weten als ik mijn vlucht heb gemist!

X

  • 19 Juni 2011 - 12:15

    Sabine:

    Ha lief nichtje nog effe en dan bisse dr.
    En!! Ich heb unne auto gekochtj!!!
    Dikke kus en tot snel!

  • 19 Juni 2011 - 13:33

    Margreet Zegveld:

    Dierbaar Kaatje,

    Ik wens je heel veel liefs en nogmaals een fijne terugvlucht, wat gaaf dat je toch hebt gedoken. Zal het heerlijk vinden om je in mijn armen te sluiten , kan bijna niet wachten. Liefs mam. mwah mwah mwah = zoen zoen zoen voorproefje van wat je te wachten staat bij weerzien. HA HA HA

  • 19 Juni 2011 - 14:46

    Sandra:

    Ik hoop dat je een goede terugreis hebt, geniet van je ontvangst en ik zie je snel.

  • 19 Juni 2011 - 15:03

    Mandy:

    Hey meiske,
    Wat is de tijd snel gegaan!
    Super goed dat je bent gaan duiken!
    Weer een overwinning.
    Hoorde van Peggy dat je donderdag alweer naar school komt....gezellig!
    Meisje goede reis terug en tot snel!

    Liefs

  • 19 Juni 2011 - 15:10

    Ariejanne:

    Dit was denk ik dan echt je laatste verhaal vanuit Indonesië... Inderdaad tenzij je de vlucht mist, hihi. Kom maar gewoon naar huis, heb stiekem wel een idee hoeveel mensen je missen, zoveel trouwe lezers/lezeressen, die flink moeten gaan afkicken! Wil je nog even succes wensen met je koffer(s), en natuurlijk de lange vlucht naar huis. Als je vlucht op een iets ander tijdstip was geland hadden we je graag weer ontmoet op schiphol, maar is ons iets te vroeg! Haha geniet vooral van de mensen die je daar op staan te wachten en je flink hebben gemist! Liefs Ariejanne

  • 19 Juni 2011 - 16:13

    Charlotte:

    Lieve Caro,

    DICH KEUMS BIENOA NOA HOES!
    Bel mer op tied un taxi want angers motte dich nog langer missen! Angers is er geine tied mier um onger de zonnebank te goan hé.
    Ich hoop det dien tas neet open giet scheuren met alles wat desse doa in hebs zitten xD
    Hiel vul succes met dien terugreis,
    bin blij als ich dich weer zeen :)
    Hiel vul liefs en un dikke kus!

  • 19 Juni 2011 - 18:03

    Carla Stals:

    Dank je wel dat wij mee hebben mogen genieten van je stage. Goede vlucht terug. De Stalskes

  • 19 Juni 2011 - 19:42

    Desiree:

    Hoi Caro...
    Wij wensen jou een hele goede terugreis....hopelijk was het voor jou een reis om nooit meer te vergeten. Over niet al te lange tijd weer terug in ons kikkerlandje....brrrrrrr
    De friet en een lekkere snack met ijs na staat al voor je klaar.
    Tot snel....
    Liefs Desiree

  • 19 Juni 2011 - 20:37

    Aunt Ann:

    He coconut woman, how are you during your last days on the island in the sun ? In a short time you are back in our little "frogland". See you soon.
    greetings to all the nice people overthere.

  • 19 Juni 2011 - 21:00

    Emmy:

    Ik zal ook moeten afkicken..
    van als je reisverslagen!
    maarrr.. vanaf dinsdag krijg ik ze Live :)

    Xx Emmyy

  • 20 Juni 2011 - 04:47

    Mariska:

    :'(
    Sms je als je in Bali bent / je vliegtuig hebt gehaald / je veilig op Nederlandse bodem bent?
    Tot HEEl snel! Kus

  • 20 Juni 2011 - 17:56

    Rianne:

    Almost Home!!! Je word al gemist in Indonesie, lees ik. Laat Mariska maar snel wat weten.

    Wat heb je veel post gehad! Blij om te zien dat Tessa's molentje naast je bed hangt. Lief!

    Wat zal ze blij zijn om je morgen te zien. Dat is vast gek wakker worden morgenvroeg. Wij gaan het tafeltje vast dekken. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Actief sinds 09 Dec. 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 69349

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Just go!

30 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vive la France!

09 April 2011 - 21 Juni 2011

Destination Indonesia

Landen bezocht: