Zonnestraal - Reisverslag uit Kerandangan, Indonesië van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu Zonnestraal - Reisverslag uit Kerandangan, Indonesië van Caro Klaessens - WaarBenJij.nu

Zonnestraal

Door: Caro

Blijf op de hoogte en volg Caro

14 April 2011 | Indonesië, Kerandangan

Daar ben ik weer!

Ik zal kort even uitleggen over het internet. Eergisteren zouden ze het komen maken, maar omdat het regende konden ze natuurlijk niet komen, dat begrijp je wel.. ahum~!

Nu kwamen ze vandaag maar nu was het niet gelukt. Dus morgen komen er andere experts en anders wordt het apparaat zaterdag geruild.

Gisteren zijn we dus gaan uiteten voor Elisa's verjaardag. Het was erg gezellig. Ik koos een cheeseburger met patat! Lekker (Amerikaans; lees:) Nederlands. Dit is alleen in Mataram mogelijk; dus ik greep mijn kans!

Op de terugweg zat ik weer bij Mariska achterop de scooter. Ik genoot volop! Heerlijk die frisse wind. 's Avonds kon ik lekker slapen ondanks dat ik weer bezoek had op mijn kamer. Ik krijg trouwens steeds meer de rillingen van al die beesten hier.. maar ik laat me niet kennen! Keep smilin'

Vanmorgen had ik om 08.00u de wekker gezet! Ik stond voor het eerst vroeg op en zat dus ook voor het eerst met Mindie en Mariska aan tafel. Mariska gaat vervolgens naar haar stageplek en ik loop opnieuw richting Senggigi voor een brood te halen.

Omdat ik me zo onsportief voelde nadat ik de vorige keer de bemo nam op de terugweg, besloot ik vandaag mezelf te overtreffen. Ik liep ook terug! Tot dat ik Emangi leerde kennen. Een leuke jongen die dat goed Engels kon. Would you transport? No, i'm fine. Meestal zijn ze dan stil. Maar hij bleef praten. Over van alles en nog wat. Hij wilde me thuis brengen. Ondertussen liep ik door.. maar ik kwam erachter dat ik een blaar had, dat ik het heet had, en eigelijk niets liever wilde dan thuis zijn! Dus besloot ik in te gaan op zijn aanbod!

Mam; schrik niet! Dat is normaal hier!

Ik zei dat hij mocht stoppen bij de straat van onze villa. Hij wilde me volgen tot thuis. Ik zei dat ik niet wist of mijn vriendin dat goed vond. Oke, ook goed. Oke, thank you, bye.
Haha dat was het dan! Ik was in ieder geval thuis!

Omdat ik nog niet eerder zo vroeg was opgestaan, liep ik steeds de zon mis. Toen ik thuis kwam en de zon scheen,
rende ik dus meteen de tuin in; om te zonnen. Na een half uur verdween de matahari en werd deze ingeruild voor grijze wolken. Ik liep naar mijn kamer, was benieuwd of dat ik was verkleurd. En ja; dat ben ik zeker!

Maar niet de kleur die ik wilde; knalrood! Dat zal me een nacht worden vannacht! Mijn kleding staat op mijn lijf getatoeerd!! Ach ja, je kunt het maar beter gehad hebben toch?

Om mijn gedachten af te leiden loop ik op en neer door de straat. Ik kom kinderen tegen, de school is uit.

" Baby, Baby " hoor ik een jongetje zingen! Ik draai me om en zeg lachend dat ik geen baby ben! Tidak, hahaaha. De jongetjes moeten hard lachen! Als ik doorloop herken ik de melodie.
Ik vraag of hij Justin Bieber na doet!
" Ya, moesiek " zegt het jongetje, nog steeds met een big smile on his face.

Vrolijkt zingt hij verder en ik loop door met een glimlach op mijn gezicht. Heerlijk, de mensen hier!
De meeste dan, behalve de internetmakers..

Die mogen iets meer Nederlands en iets minder Indonesisch zijn!

Ik moet stoppen, volgende keer weer een verslag! Mindie gaat slapen, ik ook!

Bedenk je trouwens wel even, dat de zonnestraal die nu op je huid brandt, mijn huid vandaag heeft verbrand! Die gedachte maakt me blij, zo zijn jullie misschien toch een beetje dichtbij! In ieder geval, zo voelt het voor mij!

Trouwens; dankjewel voor alle leuke en lieve reacties!
Daar wordt ik blij van!


Een hele dikke kus,
en ik mis jullie toch wel!
-x-


  • 14 April 2011 - 15:35

    Thalita:

    We blijven je elke dag weer opnieuw, met ook bij mij een smile on my face!
    xxxx

  • 14 April 2011 - 15:56

    Lavinia (zus Van..):

    Hoi Caro!

    Ik heb even al je leuke, enthousiaste berichten gelezen hier op je website.
    Zo te lezen is elke dag opnieuw een fijne belevenis;)
    Behalve dat Internet kapot is, maar dat komt ook wel goed!

    Ik hoop dat je het naar je zin blijft hebben, maar dat zal vast wel lukken!

    Heel veel succes en ook ik blijf je volgen zo nu en dan!

    Groetjes, xx

  • 14 April 2011 - 16:07

    Mandy:

    Hey meis,

    hihi jij maakt wat mee meid.
    Voorzichtig met de zon en the boys he ;-)
    Zo'n leuke meid als jij :-)

    Wij dezelfde zonnestralen als jij.....grrr.....hier is geen zon! Stuur eens wat deze kant op!

    Maar denk maar zo meid....als je mensen mist......kijk naar de maan.....hier zien ze dezelfde maan.....dus toch lekker "dichtbij"

    Liefs

  • 14 April 2011 - 16:54

    Margreet Zegveld:

    Ha Maegdje,
    Dachtse now echt det ich, van ein menneke met ein brummerke schrik,
    no way heb wael erger metgemaakdj. Mergood dich neems ut der dich mer good van ,det zooj ich auch gedoan hebbe, Waat ein gepongel met det internet ut liektj KPN waal. Hopelik bisse merruge oet de probleme, enne mups dink d'r aan smere smere smere,det geldj heej en doaguns zeker.Kieks se al oet noar moandig??
    Dan kinse anne slaag, beej de wichterkes, hebsse der al zin in ??
    Mupke wae misse dich auch en nog neet zoe ein bitje, 't es stil in hoees zonger dich, ich begin zelfs diene rommeldae se maaks al ein bitje te misse , en gein schuufspelkes mier oppe groondj woa dan auch in hoees . Ich kwoam die tege oppe gekste plekskes. raar he deijje det waat uch ut meist steurdj ut ierst misjt, mer goad deej schaaij haale wae waal weer in. Vette Smakzoen van dien Mams

  • 14 April 2011 - 19:19

    Brandweerman:

    He Schoonzusje,

    goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Al snel aangepast aan de omgeving, mensen en gewoontes las ik, doe je goed. Is toch de beste manier om je snel thuis te voelen.
    Of ik zo leker zou slapen met een dino (lees salamander) op mijn kamer,mmmm ik weet het niet :)
    Ik wens je nog heel plezier en maar er een mooie tijd van.
    Groetjes dikke x Jeroen
    P.s. heb nog spierpijn van het zwaaien :)

  • 14 April 2011 - 20:16

    Kim Streng:

    Hallo Caro,

    Ik zit met een glimlach achter de computer. Wat schrijf jij leuke reisverhalen. Het klinkt allemaal erg leuk en mooi. Kijk uit naar je foto's. Geniet van het mooie land, de mensen en vooral het lekkere eten.Veel succes en ik kijk uit naar je volgende verhale.

    Groetjes Kim

  • 15 April 2011 - 07:10

    Ariejanne:

    Hey daar in het verre Indonesië,

    Jaaa, de zon is er vandaag wel, kunnen we hier wel gebruiken hoor, iedereen is nog zo wit. Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen, met je rood gebakken huidje?! Leuk om te lezen dat je het ondanks de internet troubles, toch goed naar je zin hebt! En grappig dat jongentje dat Justin Bieber kent!!! Ik altijd maar denken dat die landen echt mega achterlopen (heb ik met china etc ook, terwijl die misschien zelfs wel voorlopen op ons)!
    Meid geniet ervan, en dat je iedereen nu toch wel een beetje mist, is eigenlijk best heel gezond! En de tip van het typen in words is een hele slimme, en als je nou je berichtjes wat vaker wilt lezen, als je bijvoorbeeld even eenzaam bent?! Dan kun je die ook in words zetten, dan ben je in ieder geval niet altijd afhankelijk van internet!!!
    Genieten he meid, enne pas op voor de zon, die bijt hahaha
    Liefs Raymond, Ariejanne en Noa

  • 15 April 2011 - 08:52

    Aukje:

    Nog maaaar 67 nachtjes slapen en dan ben je al terug..

    Stom dat je internet kapot is ik heb net skype geinstalleerd konden we bellen, hoop dat het snel gemaakt word!
    maar zo te horen vermaak je jezelf ook wel met alle leuke jongens die jou naar huis willen brengen;)
    mischien kunnen we je dan over een half jaar opgeven voor grenzeloos verliefd, mag ik dan mee? nee grapje

    geniet nog maar lekker je vrije dagen want je stage gaat ook al bijna beginnen hé!

    heb je al veel foto's gemaakt ben heel benieuwd hoe het er daar allemaal uitziet

    xxxxxxx

  • 15 April 2011 - 10:18

    Ines:

    Carooooo,

    Wat een super leuk verhaaltje! Ik zit hier saai op stage en ik ben huiswerk aan het maken! Maar nu is mijn uurtje huiswerk wel heel erg leuk omdat ik nu je verhaal kan lezen! Caro, I love it. Fijn dat je het daar zo leuk hebt. Je verdient het ook!!

    Ik kan niet wachten om jou weer te gaan zien. Ook al duurt dat nog even!

    WE SKYPEN SNEL! Als je internet hebt, mail mij gelijk!

    Dikke kus,
    -xoxo-
    Ines

  • 15 April 2011 - 18:17

    Tante Mien:

    Hoi Caro,
    Gelukkig dat jij je al een beetje thuis voelt.
    Ik vind het erg knap dat je voor zoveel weken van huis gaat.
    Geniet van alles om je heen zodat je met veel dierbare herinneringen thuis komt.
    Blijf je volgen!!! Liefs tante Mien

  • 15 April 2011 - 19:27

    Peggy :

    Ha lieve Caro,
    Ik geniet van het lezen van jouw verhalen. Geweldig! We missen je wel op de Tweesprong hoor.. De scheurkalender wordt keurig dagelijks bekeken en de site gemaakt door Meilou wordt zo snel mogelijk bijgewerkt.
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar weet je wat je collega`s en ik vanmiddag na school gegegeten hebben. Juist ja, die ene delicatesse van jouw werkgever. Heerlijk! Oeps...was eenmalig hoor, maar wel erg lekker. Bitterballen zul je in Indonesie niet tegenkomen, hihi!

    Het doet me goed te lezen dat je je draai gevonden hebt en dat je geniet van al je momenten daar.

    Blijf genieten!

    Lieve groetjes van Peggy en je kids uit groep 7/8

  • 15 April 2011 - 19:47

    Big Sister!:

    Letterlijk en figuurlijk...

    I'm doing fine! Groei iedere dag een beetje. Over 3 maandjes zul je wel versteld staan... dan kun je weer een buikschildering maken!

    I Love You, Little Sis. XXX

  • 16 April 2011 - 14:40

    Hanneke:

    Zo lijk je wel heel snel thuis te komen; de scheurkalender hangt op de koelkast en zowel Mark als ik scheuren gretig......op dezelfde dag, haha. Nu dus maar even een scheurpauze!! Kus en veel plezier met de kindjes maandag!!

  • 16 April 2011 - 16:18

    Danique:

    heey Caro,
    ik ben super blij dat je veilig bent aangekomen....
    ik ben bezig met een kaart dus..

    nou have fun!!!

    XXXX Danique s

  • 16 April 2011 - 18:26

    Margreet Zegveld:

    Hallo Lieverd, Als je dit leest heb je hopelijk je eigen felbegeerde aansluiting!!! Na je sms van gister dat je niet op internet kon zoals verwacht, had je het er moeilijk mee.
    Mij lukt het ook op de computer, had gisteravond examen van Bach, 3 uur werk toen ik hem wilde versturen, was dit niet mogelijk. Dus alles opgeslagen, vandaag Sabine er bijgehaald, zij keek samen met mij in de bestanden en shit er stond niks in. Niet opgeslagen dus,ik ben overnieuw begonnen. Om half 6 tot half 9 voordeel is dat er stof is blijven hangen. XX mam

  • 16 April 2011 - 18:57

    Margreet Zegveld:

    Hey Mupske nog effe vervolg van mien computerleid , ich most de deur ope doon veur Sabine, die now mien steun en towverloat es met dit soort dinge, dus haaij ich Sabine mer weer gesmst ,en ze kwoam drektj gelokkig. Now est dan tog geluktj noa veul vieven en zesse.Begreep toen auch 'n stuk mieer van dien computerellendje. Mer sjattie ich, en ich weit dich auch, wae loate oos neet oet ut loeed sloan. Vae buigen mei as ut riet met de windj wae blieve veerkragtjig. Det zitj gewoeen inne femilie, ich goan der gewoeen vanoet desse unne schoeene daag hebs gehadj en ich wins dich hieel veul plezeer en leefs tow. Wiij gieetj nog met det menneke met det brummerke hebse um nog gezeen ?? En deut auch nog meujtje um in kontaktj met dich te kome, wae hoajje wael van smeuige verhale , dus doot dien best as deej men vanne internet zeen gewaest. XXXXX Mam

  • 17 April 2011 - 18:29

    Fam. Van Heugten:

    Hey Caro,
    Ieder nadeel heeft ook zijn voordeel.
    Nu dat je weinig of geen internet hebt, kun je veel cultuur snuiven en heb je veel tijd om de mensen daar goed te leren kennen. Fijne stage toegewenst!!
    P.S. Wordt vooral niet verliefd :)

  • 17 April 2011 - 19:50

    Danique:

    Hee schatje,
    fijn om te horen dat het daar goed gaat, en je het naar je zin hebt!
    we zijn benieuwd naar alle verhalen!

    Niet met een indonesier thuiskomen he! haha,

    we denken aan je!
    dikke kus van Anita en Danique
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 April 2011 - 19:43

    Tante Annie:

    kaat wat een geweldige kiekjes. palmen stranden daar word ik emotioneel van, volgens mij heb ik in een vorig leven ook op een eiland gewoond.wat zul je bruin worden. Is het eten lekker? volgens mij veel vegetarisch niet? hoop dat je het tot de laatste dag naar je zin zult hebben. Op dit moment 19-4 is de temperatuur bij ons ook zeer aangenaam 25 graden dus wat het weer betreft kan ik een beetje met je mee voelen. Nou vele groetjes namens ons allemaal en dikke kus. tot schrijvens, tante annie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caro

Actief sinds 09 Dec. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 69361

Voorgaande reizen:

01 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

Just go!

30 Juni 2012 - 18 Augustus 2012

Vive la France!

09 April 2011 - 21 Juni 2011

Destination Indonesia

Landen bezocht: